Tuesday 28 June 2011

buah zuriat... adam dan hawa...

seseorang telah membantu aku tanpa mengenali diriku....
terima kasih....
walaupun tidak setanding dgn bantuan yang dihulur...
yang pasti... ucapan itu lahir dari hati untuk menyatakan betapa aku amat menghargai pertolongannya itu....

inilah bantuannya....

buah zuriat dr google

dulu aku tidak ketahui khasiatnya....
entah dimana aku meletakkan buah ini....
sekarang...
dgn doa yang kupanjat kepada Nya...
aku bermohon untuk dianugerahkan...
dengan khasiat yang ada pada buah yang dinamakan ...
buah zuriat...atau buah adam dan hawa....

ini caraku memanfaatkan buah ini....

sabutnya...
dikikis menjadi serbuk...lalu diminum bersama susu setiap pagi....

sabut buah yang dikikis menjadi serbuk....


minum bersama susu

buahnya....
direbus setiap malam...dan minum sebelum tidur....

rebus setiap malam



kedua-duanya aku minum bersama kecintaanku...


selawat ke atas kekasihNya 3x
dan baca ....



  • Doa zuriat yang soleh - Surah Ali-Imran ayat 38

هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاء
Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya, katanya: Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan.

No comments:

Post a Comment