Tuesday 28 June 2011

Pick Me Up...

sunyi....
tidak sama sekali...
aku gembirakan hati ku dengan membaking....
Tiramisu....
hari ini aku pilih tiramisu untuk gembirakan hariku...
sesuai dgn maksudnya.... 
dan...tentu skali rasanya yang mendamaikan...


bagi diriku...
memasak atau membakar kek mahupun biskut... atau apa jua yang berkaitan dgn makanan...
akan menenangkan dan menghilangkan keperitan hari yang ku lalui...


perit...
bukan aku yang menyebabkan hari yg dilalui begitu payah...
tp...perit disebabkan org2 disekeliling ku...


aku...
aku tidak suka terlalu memikirkan perkara yang aku belum lagi miliki...
namun mereka yang punya terlalu byk anugerah Ilahi itu sering menggangguku...
seolah2...
terlalu mengambil berat ttg apa yang aku tidak miliki...
walhal...mereka2 itu sering saja mempersendakan kekurangan yang ada padaku...
dan sering menjadikan hal ini masalah besar untuk ku...
sedangkan aku dan kecintaanku...
tidak mahu membebankan otak utk memikirkannya...
bagiku...
hari perlu diisi dgn perkara yang memberikan ganjaran padaku di Sana kelak...


ya...
mungkin mereka merasakan bahawa mereka punya pewaris untuk mendoakan mereka di Sana..
aku pula...dan kecintaanku...
sentiasa ingin bersama Tuhan....
supaya kami tidak berasa kekurangan...
kekurangan...
bagi mereka yang merasakan kami kekurangan... 
walhal...
aku dan kecintaanku...
berasa amat bersyukur dgn apa yang kami miliki...
syukur kerana Allah masih memilih kami untuk diberikan rezeki... 
syukur kerana ...
kami masih lagi bersama utk menghadapi apa jua yang mendatang...
Allah...
Mohon Bahagiakan kami dunia dan akhirat...
amin...



No comments:

Post a Comment